دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 10:26
معاون کل وزارت بهداشت:

 فناوری‌های دیجیتال به افزایش بهره‌وری از منابع کمک می‌کند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فناوری‌های دیجیتال و کسب‌وکارهای نوین می‌توانند در صرفه‌جویی مالی و استفاده بهینه از منابع کمک مؤثری کنند.
کد خبر : 413159
636806434197916876_lg.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، ایرج حریرچی در همایش کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: به چهار هدف اصلی در نظام سلامت که شامل افزایش سلامت مردم، محافظت از مردم در برابر هزینه‌های سلامت، افزایش رضایتمندی مردم و افزایش کارایی است، باید توجه بیشتری کرد.


وی با بیان اینکه ۱۰.۴ درصد از تولید ناخالص جهانی صرف حوزه سلامت می‌شود، خاطرنشان کرد: هزینه‌های بهداشتی و درمانی در دنیا بیشتر از مجموع هزینه‌های نفت، گاز و تسلیحات جهانی است و در ۵۰ سال گذشته در تمام کشورها هزینه‌های بهداشتی و درمانی افزایش مستمر پیداکرده است که این حجم عظیم مالی فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال مربوط به حوزه سلامت فراهم می‌کند.


حریرچی بیان کرد: در کشورهای مختلف در تمام حوزه‌های خدماتی ازجمله حوزه بهداشت و درمان، از ۲۰ تا ۳۰ درصد از منابع استفاده بهینه نمی‌شود و فناوری‌های دیجیتال و کسب‌وکارهای نوین می‌توانند در صرفه‌جویی مالی و استفاده بهینه از منابع کمک مؤثری کنند.


معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: محدودیت‌های مالی یکی از مهم‌ترین موانع برای دستیابی به اهداف حوزه سلامت است و به نسبت مشخصی از درآمد سرانه ناخالص ملی برای حفظ هرسال عمر می‌توان هزینه کرد، بنابراین، با استفاده از فناوری‌های دیجیتال هم بهره‌وری از منابع باید افزایش یابد و هم فناوری‌های نوین حوزه سلامت در دسترس عموم مردم قرار گیرد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته